Somalië, Kismayo - 29 augustus 1993.

[...]

We moeten tot het einde van de maand een checkpoint bezetten met zes uitkijkposten. Op dit moment slaap ik twee à drie uur per dag. 's Nachts vind ik het best. Met onze nachtkijkers hebben we een enorm voordeel.

En dan is er gisteren iets gebeurd. Ik weet niet of ik er goed aan doe het te schrijven. Het was een ongeluk! Als iemand probeert binnen te breken in ons bivak dan mag er geschoten worden. Een van mijn verkenners ontdekte een man die probeerde doorheen de prikkeldraad te komen. Ik heb bevel gegeven om te vuren. Die man is kunnen weglopen.



De volgende dag ben ik bij de COMPAGNIE commandant geroepen. Hij vertelde dat onze kogels waren afgeketst en iemand anders dodelijk getroffen werd.

Ik had nooit gedacht dat mijn SECTIE zo snel zou geconfronteerd worden met zoiets. We moeten nu proberen de zaak te verwerken en verder onze opdracht vervullen.

Mag ik jou verzoeken dit nieuws in zeer beperkte kring ter vertellen? 
De pers zoekt ons.

[...]