Somalië, Kismayo - 31 augustus 1993.

[...]

Vandaag is het de eerste dag dat ik zes uur kon slapen. Ik voel me goed. Ik heb de kranten gelezen. Neem alles met een korrel zout.

Ik had je al geschreven dat we iemand gedood hebben. Ik kan er nu niets meer over schrijven. Buiten het feit dat het een ongeval was. Zij liep per ongeluk in onze vuurlijn.





Vrijdag ochtend om 04:00 zullen we een landing doen in een gebied waar nog geen UN militairen zijn geweest. We worden ingevlogen met Russische helikopters die uit Afghanistan komen. Eens geland zullen we in een gebied zitten waar het 50C° warm is.

Alles moet nog onder controle gebracht worden. Wij zullen verdeeld worden over de teams van de speciale GVP eenheden. Er zal een beurtrol zijn in de opdrachten gaande van wachten lopen tot patrouilles doen.

Ik zal jou foto's sturen zodat je een beeld krijgt van hoe het hier is. Ik zal geen brieven kunnen schrijven gedurende drie weken.


[...]